ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 山梨医科大学紀要
  3. 14

新カリキュラムにおける精神看護学実習の内容と方法に関する調査

https://doi.org/10.34429/00000751
https://doi.org/10.34429/00000751
62cd080e-8de3-4031-b20d-f57115a19cbf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000560905.pdf KJ00000560905.pdf (622.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-21
タイトル
タイトル 新カリキュラムにおける精神看護学実習の内容と方法に関する調査
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 guidance contents
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 精神看護学実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護教育カリキュラム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 専任教員
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mental health nursing science practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 guidance system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 revised curriculum
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34429/00000751
ID登録タイプ JaLC
タイトルヨミ
ja-Kana
シン カリキュラム ニオケル セイシン カンゴガク ジッシュウ ノ ナイヨウ ト ホウホウ ニ カンスル チョウサ
タイトル(別表記)
その他のタイトル A survey of the content and methods of mental health nursing science practice under the revised curriculum
言語 en
著者名 森, 千鶴

× 森, 千鶴

ja 森, 千鶴

Search repository
國生, 拓子

× 國生, 拓子

ja 國生, 拓子

Search repository
川野, 雅資

× 川野, 雅資

ja 川野, 雅資

Search repository
著者名(別表記)
識別子Scheme WEKO
識別子 4447
姓名 Mori, Chizuru(en)
著者名(別表記)
識別子Scheme WEKO
識別子 4448
姓名 Kokusyo, Hiroko(en)
著者名(別表記)
識別子Scheme WEKO
識別子 4449
姓名 Kawano, Masashi(en)
内容
内容記述タイプ Other
内容記述 The survey was aimed at understanding educational content and methods of mental health nursing science practice under the nursing education curriculum that was revised this year, and gaining insight on future trends in education. The survey targets were chosen from the nurse training school list. Surveys were sent to624schools, and responses were received from a total of273-198nursing schools with three-year curriculums, seven schools with two-year curriculums, 29colleges with three-year curriculums, six colleges with two-year curriculums, and 28 universities of nursing science. The results showed that 53.1% of the schools have full-time instructors in mental health nursing science practice. Their programs include daily visits to clinical settings. This indicates that many schools develop their own practicum programs locally. Therefore, our most urgent task is to develop full-time teachers for mental health nursing science. Given the present state of mental health care, it seems that such local practicum plans could be implemented at all schools. This suggests the need to establish an educational system that allows teachers to spend part of every day in a clinical setting, which would not only improve education but also enhance local medical care.
言語 en
出版者
出版者 山梨医科大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0910-5069
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10032951
書誌情報 ja : 山梨医科大学紀要
en : Bulletin of Yamanashi Medical University

巻 14, p. 25-30, 発行日 1997
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 12:11:14.619851
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3