WEKO3
アイテム
Effect of road pricing on the spatial distribution of traffic flow in a grid network
https://yamanashi.repo.nii.ac.jp/records/2000334
https://yamanashi.repo.nii.ac.jp/records/2000334c0e2781b-79ad-4653-933f-e6ba533f2aab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ(梨大)(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-12-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Effect of road pricing on the spatial distribution of traffic flow in a grid network | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
宮川, 雅至
× 宮川, 雅至
WEKO
24730
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アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
権利情報 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
権利情報Resource | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |||||||||||
権利情報 | Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | |||||||||||
権利情報 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
権利情報 | © 2024 The Author(s) | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Transportation | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Traffic flow density | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Rectilinear distance | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Continuous approximation | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This paper develops a continuous approximation model for analyzing the effect of road pricing on the spatial distribution of traffic flow. The traffic flow density, which describes traffic flow as a function of position, is derived for a rectangular city with a grid network. The analytical expression for the traffic flow density demonstrates how the toll level, the size and shape of the toll area, and the shape of the city affect the spatial distribution of traffic flow. As the size of the toll area increases, reducing the traffic flow density at the city center becomes difficult. As the aspect ratio of the toll area increases, the traffic flow density at the city center increases. The shape of the city has less impact on the traffic flow density than the shape of the toll area. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Springer Nature | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ(シンプル) | journal article | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1007/s13160-023-00643-1 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0916-7005 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1868-937X | |||||||||||
書誌情報 |
en : Japan Journal of Industrial and Applied Mathematics 巻 41, 号 2, p. 1149-1163, 発行日 2024-05 |