ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 山梨医科大学紀要
  3. 15

自己教育力と家庭での学習状況との関連

https://doi.org/10.34429/00000731
https://doi.org/10.34429/00000731
812e8a7e-d697-4060-aa84-fafde2c5eaf2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000560915.pdf KJ00000560915.pdf (640.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-21
タイトル
タイトル 自己教育力と家庭での学習状況との関連
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-education
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己教育力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 家庭学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Home study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 College nursing students
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護学生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34429/00000731
ID登録タイプ JaLC
タイトルヨミ
ja-Kana
ジコ キョウイク リョク ト カテイ デノ ガクシュウ ジョウキョウ ト ノ カンレン
タイトル(別表記)
その他のタイトル The Relationship Between Self-Education and the Home Study Environment
言語 en
著者名 佐藤, みつ子

× 佐藤, みつ子

ja 佐藤, みつ子

Search repository
森, 千鶴

× 森, 千鶴

ja 森, 千鶴

Search repository
著者名(別表記)
識別子Scheme WEKO
識別子 4348
姓名 SATOH, MITSUKO.(en)
著者名(別表記)
識別子Scheme WEKO
識別子 4349
姓名 MORI, CHIZURU.(en)
内容
内容記述タイプ Other
内容記述 This study targeted 245 college nursing students (The First-year, the Second-year and the third-year students) to study relationship between self-education and the study environment at home, which is a major factor in self-education. Asked how long they studied,many responded ""Less than one hour"". And when asked how they planned their study activities,the most common response among those who said they studied less than an hour, was ""Not at all"". This was true of all the three levels, but particularly among sophomores. Juniors were the most likely to say they prepared for class and reviewed every day. According to the survey, students at each level have their own the characteristic home study environments. Nursing students' awareness of self-education consists of six factors, pride, the will to achieve goals, dislike of studying, self control, improvement, and lack of self-confidence. The lack of self-confidence factor is reflected in significant differences between long-term and short-term planning of study activities. When it came to carrying out study plans,the dislike of studying factor differed significantly between ""My plan was partly achieved"" and ""My plan did not work"". The will to achieve goals also differed widely between students who said they did not prepare and review and those who said they did every day. The survey clearly indicates that the study environment at home shapes students' attitudes about self-education.
言語 en
出版者
出版者 山梨医科大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0910-5069
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10032951
書誌情報 ja : 山梨医科大学紀要
en : Bulletin of Yamanashi Medical University

巻 15, p. 22-27, 発行日 1998
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 12:11:47.939380
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3