ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 山梨大学教育人間科学部紀要
  3. 15

若者のコミュニケーション能力を高めるために : 心理教育的介入

https://doi.org/10.34429/00001296
https://doi.org/10.34429/00001296
59e0a585-8048-42a3-bb1a-ea1756e8e0a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
18825923_15_47-54.pdf 18825923_15_47-54.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-18
タイトル
タイトル Psychoeducational Intervention for Japanese Young People : Communication Competence and Self-Esteem
言語 en
タイトル
タイトル 若者のコミュニケーション能力を高めるために : 心理教育的介入
言語 ja
タイトル
タイトル ワカモノ ノ コミュニケーション ノウリョク オ タカメル タメニ : シンリ キョウイクテキ カイニュウ
言語 ja-Kana
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication competence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychoeducational intervention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-esteem
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション能力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自尊感情
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 心理教育的介入
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34429/00001296
ID登録タイプ JaLC
著者名 岡林, 春雄

× 岡林, 春雄

ja 岡林, 春雄

ja-Kana オカバヤシ, ハルオ

en Okabayashi, Haruo

Search repository
内容
内容記述タイプ Other
内容記述 The present study tries to improve Japanese young people’s communication competence which consists of assertion skill and listening skill through Psychoeducational intervention. Furthermore, in the present study, when the communication competence is improved, it might become easy to take communication among others, and it is assumed whether self-esteem would become high. Although it is found out by practice in a school of nursing that Psychoeducational intervention improves young people’s communication competence, their selfesteem does not become high. Even if Japanese young people improve their communication competence, it is considered that it is hard for them to find out their own good point (e.g., kindness) that is related to their selfesteem. Japanese young people got into the habit of vicious thinking and behavior circle; therefore, they should leave the vicious circle, and they need a transfer training from the present study to their everyday life.
言語 en
出版者
出版者 山梨大学教育人間科学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1882-5923
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12316801
書誌情報 ja : 山梨大学教育人間科学部紀要
en : Bulletin of the Faculty of Education & Human Sciences

巻 15, p. 47-54, 発行日 2014-03-07
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 11:56:56.606177
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3