WEKO3
アイテム
A comparison of British and Japanese English language teaching styles : the learners’ perspective
https://doi.org/10.34429/00004905
https://doi.org/10.34429/00004905997af27b-33d9-4baa-8c20-83564d19118b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-23 | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | A comparison of British and Japanese English language teaching styles : the learners’ perspective | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | English language learning | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | study abroad | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | active | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | passive | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | teaching style | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | learners | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | materials | |||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||
ID登録 | 10.34429/00004905 | |||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||
著者名 |
グレアム , フィリップ ザムレイ
× グレアム , フィリップ ザムレイ
× 奥村, 圭子
|
|||||||||||||||
内容 | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||
内容記述 | It has been well documented that the English language learning environment differs, sometimes considerably, between the Western and Asian classroom. With a particular focus on the British and Japanese classrooms, the researchers were interested to discover which setting a group of Japanese university students preferred. An analysis was made of the group`s experiences on a study abroad programme to a university in the U.K. and compared to their experiences at a university in Japan. The findings indicated that the group tended to prefer the British style. Particular mention was made of the active rather than the passive style of learning, the variety of materials, and the opportunities presented to use, and therefore reinforce, what they had learned. Possible changes to the Japanese style of teaching, including the instructors using more English in class, the diversification of classroom materials and the facilitation of opportunities to use newly acquired language in a practical way, are suggested. | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||
出版者 | 山梨大学教育国際化推進機構 | |||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||
収録物識別子 | 2189-3993 | |||||||||||||||
NCID | ||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||
収録物識別子 | AA12722438 | |||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 高等教育と国際化 : 山梨大学教育国際化推進機構紀要年報 巻 4, p. 3-11, 発行日 2018-11-20 |
|||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||
言語 | en |